مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: قرائت دعای عرفه در بیش از 50نقطه جمعیتی این خطه پهناور انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، منصور باقربیک تبریزی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در خصوص محل های برگزاری دعای عرفه و اعمال عید سعید قربان، افزود: براساس پیش بینی صورت گرفته، در بیش از 50نقطه جمعیتی استان، امروز نهم ذی‌حجه راس ساعت 17 و به صورت همزمان، قرائت دعای عرفه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در زاهدان در 4نقطه محوری کهف الشهدا،کوهستان پارک(شهدای گمنام)، مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و مسجد فاطمه المعصومه(س) این مراسم برگزار می شود البته در کنار این 4مراسم در محل هایی به مثل مدرسه معارف و مساجد و هیئت های دیگر نیز این دعا قرائت می شود.

وی ضمن دعوت برای شرکت در این مراسم معنوی و تبریک عید سعید قربان، بیان کرد: عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و پس از اقامه نماز عید، قربانی کردن، یکی از اعمال مستحب موکد است و کسی که از نظر مالی مشکلی نداشته باشد که به شخصه و کسی که با شرایط اقتصادی امروز دچار تنگناهایی هست می تواند به صورت جمعی اقدام به خرید دام و قربانی آن کند.

باقربیک تبریزی اضافه کرد: براساس روایاتی که داریم، یک سوم قربانی مال خود خانواده، یک سوم هم باید در بین همسایگان و بخش سوم در بین فقرا تقسیم شود.

وی گفت: انجام صله رحم، دعا کردن، رسیدگی به فقرا از دیگر اعمالی است که برای این ایام مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *