مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان طی پیامی از ائمه محترم جمعه و جماعات هیئات مذهبی، وعاظ، سخنرانان و مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان طی پیامی از ائمه محترم جمعه و جماعات هیئات مذهبی، وعاظ، سخنرانان و مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

ذَٰلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ(سوره حج آیه32(
«این است (سخن حق) و هر کس شعائر (دین) خدا را بزرگ و محترم دارد این از صفت دلهای باتقواست»

مکتب عاشورا درسی به بلندای تاریخ است، عاشورا مکتب مبارزه با ظلم هست، بی تردید جهان امروز بیش از هر زمانی نیازمند اشاعه اندیشه‌های حسینی و مکتب عاشورایی است.

برای تمامی مسلمانان و دلدادگان حضرت امام حسین (ع) واجب است تا با الگو گرفتن از مشی «هل من ناصرا ینصرنی» این فرهنگ که شهادت با عزت بهتر از حیات در ذلت است را، معنا و ترویج کنند.

ایام محرم امسال با تمام تهدید ها و مشکلات در بخش های مختلف در حالی از راه رسید که از قبل محرک و بلکه باید گفت، دو هفته قبل محرم همه در تکاپوی سیاه پوشی و آماده شدن برای محرم بودند.

در دهه اول محرم با مدیریت و برنامه‌ریزی خیلی خوب مسئولین هیئت های مذهبی، مساجد، حسینیه ها، تکایا، خانه های دین و زندگی، تشکلهای دینی و همراهی حداکثری مردم، و مشارکت تمامی دستگاه های امنیتی، انتظامی، دانشگاه های علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان و غیره، عزاداری ها، به ویژه مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان به بهترین شکل ممکن و با رعایت همه مسائل و در کمال امنیت و آرامش در سطح استان برگزار شد و بار دیگر جلوه های زیبایی از شور و شعور حسینی و عشق بی نظیر مردم این خطه پهناور نسبت به خاندان اهل بیت (ع) به جهانیان نمایش گذاشته شد.

عزاداری و سوگواری برای سیدالشهدا (ع)، جزو مؤلفه‌های هویتی ما ایرانیان است و تداوم این سنت همزمان با صیانت از سلامت مردم، دغدغه مهمی هست و باید این مسئله همانطور که از گذشته تداوم پیدا کرده تا امروز ما تداوم دهنده آن باشیم، به آیندگان نیز برسد.

هیئات و تشکل های دینی در کشوری که مهد فرهنگ اسلام ناب است کارنامه ای پر افتخار با تجاربی ریشه دار و عمیق در تعظیم شعائر دینی و خصوصاً سنت شکوهمند عزاداری دارند.

بی شک تلاش های ارزشمند مسئولین مساجد، هئیات مذهبی، سخنرانان و مبلغین دینی، مداحان اهل بیت علیهم السلام و در همراهی و تلاش نهادهای نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی درکنار فعالان حوزه بهداشت و درمان، که یاری گر ما در گرامی داشت این دهه بزرگ بودند، موجب مجد و عظمت هرچه بیشتر این مراسمات شده اند. که در این راستا ضمن آرزوی قبولی تمامی عزاداری و سوگواریها و تلاش های انجام شده برای هرچه باشکوه برگزار شدن مراسمات، از خدمات صادقانه و خالصانه تمامی عزیزان به‌ ویژه هیئت های مذهبی، وعاظ و سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام)و غیره که باعث هرچه باشکوه تر برگزار کردن مراسمات این دهه شده اند، تقدیر و تشکر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *